Sicil Bildirim İşlemlerinde Elektronik İmza Kullanılması Hk.

Duyuru No: 2020-KUR-16
Tarih: 19.10.2020
Konu: Sicil Bildirim İşlemlerinde Elektronik İmza Kullanılması Hk.

Kuruluşumuzun, sunmuş olduğu hizmetlerde dijital teknolojideki gelişmeleri uygulama ilkesi kapsamında;

  • Tüm sicil bildirim işlemlerinde kurumların operasyonel işlemlerinin azaltılarak verimliliğin artırılması,
  • Fiziki sicil evrakı gönderim maliyetlerinin azaltılması,
  • İşlemlerde zamandan tasarruf sağlanması,

hususları gözetilerek, sicil bildirim işlemlerinin herhangi bir fiziki evrak gönderimine gerek kalmadan elektronik imza (e-imza) ile Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi (LSTS) üzerinden uçtan uca dijital olarak yapılabilmesine olanak sağlayan çalışmalarımız tamamlanmıştır.

5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu çerçevesinde hazırlanan ve e-imza entegratörlüğü de dahil tamamı Kuruluşumuz tarafından geliştirilen, TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi (TÜBİTAK Kamu SM) onaylı* SPL İmzalayıcı isimli uygulamamız 19/10/2020 tarihinde devreye alınarak sermaye piyasası kurumlarının ve halka açık şirketlerin hizmetine sunulmuştur.

*SPL İmzalayıcı uygulamasının CWA 14170, CWA 14171 ve ETSI TS 101733, ETSI TS 101903, ETSI TS 103 172 standartlarına göre uygunluğu TÜBİTAK Kamu SM’den başarıyla alınmış olup ilgili bilgilere buradan ulaşılabilir.

Yeni uygulamanın tanıtım videosuna buradan ulaşılabilirsiniz.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

 

ELEKTRONİK İMZALI SİCİL BİLDİRİM İŞLEMLERİNDE YAPILMASI/DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Yeni uygulamayı kullanmak isteyen kurumlar tarafından yapılması/dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda belirtilmiştir:

A.   E-İmzalı Sicil Bildirimleri İçin Sistem Gereksinimleri

  1. E-imza kullanacak kişilerin Bilgi Teknoloji Kurumu tarafından onaylı nitelikli elektronik sertifika sağlayıcılarından veya PTT’den e-imzayı temin etmeleri gerekmektedir.
  2. Mobil imza** kullanacak kişilerin ise ilgili operatörden mobil imzayı temin etmesi gerekmektedir. (Mobil imza için mevcut durumda sadece Türk Telekom ile çalışmalar tamamlanmış olup diğer operatörlerle ilgili çalışmalar devam etmektedir.)
  3. Sicil işlemleri için e-imza sistemi, Windows 7 ve üzeri işletim sistemi yüklü bilgisayarlarda çalışmaktadır. Farklı bir işletim sistemi yüklü bilgisayarlar için Mobil imza kullanılmalıdır.
  4. TÜBİTAK Kamu SM onaylı “SPL İmzalayıcı” programının bilgisayara indirilip çalıştırılması gerekmektedir.
  5. Mobil imza kullanacak kişilerin “SPL İmzalayıcı” programını bilgisayarlarına indirmelerine gerek bulunmamaktadır.

**Mobil imza, mobil bir cihaz kullanılarak oluşturulan elektronik imza olup mobil imzanın, e-imzadan tek farkı; elektronik imza oluşturma aracı olarak mobil bir cihaz içerisine konulan SIM kartın kullanılmasıdır.

B.   E-İmzalı Sicil Bildirim İşlemlerinin Yapılması

  1. Sicil bildirimlerinde e-imza kullanılması, mevcut durumda kurumların talebine bağlı olup ilerleyen dönemde sicil bildirimlerinin sadece e-imza kullanılarak yapılması planlanmaktadır.
  2. Sicil bildirim işlemlerini e-imzalı olarak yapmak isteyen kurumların, taleplerini info@spl.com.tr adresi üzerinden Kuruluşumuza iletmeleri gerekmektedir.
  3. E-imza kullanmak isteyen kurumların, bildirim formlarını imzalayacak kişiler için e-imza temin etmeleri ve “E-İmzayla İşlem Yapacak Kullanıcı Tanımlama Talep Yazısı”nı doldurarak ilgili kişileri LSTS’de tanımlatmaları gerekmektedir.
  4. E-imzalı sicil bildirimlerinden beklenen faydaların tümüyle elde edilebilmesi için “Beyan Formu”nun da sicil bildirimine konu personel tarafından e-imza ile imzalanması önerilmektedir.
  5. Beyan Formu’nun sicil bildirimine konu personel tarafından e-imza ile imzalanacak olması durumunda; LSTS’de yapılacak bildirim esnasında “Bildirim işlemi yapılacak personel tarafından e-imza ile imzalanacaktır.” tercihinin seçilmesi gerekir.
  6. Beyan Formu’nu e-imza ile imzalayacak personel, LSTS’ye bireysel giriş yaparak artık ıslak imzaya gerek kalmadan Beyan Formu’nu e-imza veya mobil imza ile kolayca imzalayabilecektir.
  7. Beyan Formu’nun ıslak imza ile imzalanması halinde ıslak imzalı formun fiziki olarak Kuruluşumuza gönderilmesi gerekir. İlgili bildirime ilişkin olarak ıslak imzalı Beyan Formu dışında başka bir evrakın gönderilmesine gerek bulunmamaktadır.
  8. Bildirim işlemlerinde henüz e-imza kullanmayan kurumlar, e-imzalı işlemlere zorunluluk getirilene kadar bildirimlerini mevcut haliyle yapmaya devam edebileceklerdir.
  9. Sicil Bildirimlerinde elektronik imzanın kullanılmaya başlanmasıyla birlikte e-imzalı bildirimler, sadece SPL İmzalayıcı üzerinden kabul edilecektir; diğer kanallardan veya farklı uygulamalar üzerinden imzalanan içerikler kabul edilmeyecektir.
  10. E-imzalı bildirim süreçlerine ilişkin detaylı soru ve cevaplara internet sitemizin Sıkça Sorulan Sorular (SSS) bölümünden ulaşılabilir.
  11. Yeni uygulamayla ilgili tüm konularda Kuruluşumuzun 0 850 532 34 34 numaralı Uzman Danışma Hattını arayarak veya info@spl.com.tr adresine ulaşarak yardım alınabilir.