MENÜ 

Merak Ettikleriniz


24 Ağustos 2016 Çarşamba

dghghkjşl
Okunma Sayısı: 11628 Diğer Merak Ettikleriniz


  • Lisanslama ve Sicil Tutma Sisteminin Kullanımına İlişkin Sorular

    1 - Sicil tutma ne demektir?

    Sermaye Piyasası Kanunu’nda belirtilen sermaye piyasası kurumlarında ve halka açık ortaklıklarda çalışan lisansa tabi personele ait bilgilerin kaydının tutulması, ilgili kurum ve kuruluşlar ile kamuya açıklanması faaliyetlerinin Kuruluşumuz tarafından gerçekleştirilmesidir.

    2 - Sicil bilgileri kapsamında hangi bilgiler bulunmaktadır?

    Sermaye piyasası kurumlarında ve halka açık ortaklıklarda çalışan lisansa tabi personele ait sicil bilgileri kapsamında kişilerin sahip oldukları lisanslar, mevcut iş bilgisi, geçmiş iş tecrübeleri, işlem yasaklı olup olmadığı, eğitim durumları, yabancı dil, ilişik kesme vb. bilgiler bulunmaktadır.

    3 - Sicil bilgilerinin kamuya açıklanması mümkün müdür? Açıklanan bilgilerden yararlanabilir miyim?

    Kurul tarafından Kuruluşumuza verilen sicil tutma faaliyetleri kapsamında; kamuya açık bilgi sorgulaması ile sicil bilgilerinin paylaşılmasına onay veren kişilerin sahip oldukları lisanslar, mevcut iş bilgisi, geçmiş iş tecrübeleri, eğitim durumları, yabancı dil, ilişik kesme ve işlem yasaklı olup olmadığı bilgilerine Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi’nde (LSTS) yer alan “Kamuya Açık Bilgi Sorgulama” başlığından ulaşılabilmektedir.

    Sicil bilgilerinin kamuoyuna açıklanabilmesi için kişilerin LSTS üzerinde sicil bilgilerinin kamuya duyurulması tercihinin “Evet” olarak işaretlenmesi gerekmektedir.

    “Hayır” seçeneğinin işaretlenmesi durumunda kamuoyuna herhangi bir sicil bilgisi paylaşımı yapılmamaktadır.

    4 - İnternete girebiliyorum ama Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi’ne erişemiyorum. Ne yapmalıyım?

    Bazı kurumlar çalışanlarının internet kullanımlarına güvenlik politikaları nedeniyle değişik kısıtlamalar getirmektedir. Bu kapsamda, Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'nin (LSTS) adresini yazdığınız halde hiçbir şekilde sayfaya erişim sağlayamıyorsanız sorun internet bağlantınızın 8443 no'lu porta kapalı olmasından kaynaklanabilir. İlgili portun açılması için kurumunuz bilgi işlem bölümünden yardım isteyebilir veya kurum dışında başka bir bilgisayardan giriş yapmayı deneyebilirsiniz.

    5 - Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'nde (LSTS) karşılaştığım sorunu veya LSTS ile ilgili sorularımı kime iletebilirim?

    LSTS’de karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin olarak veya LSTS ile ilgili sorular için Kuruluşumuzun; -0850 532 3434 numaralı Uzman Danışma Hattı’na telefon açarak,
    -
    info@spl.com.tr adresine elektronik posta ileterek,
    -
    www.spl.com.tr internet sayfamızın “İletişim” bölümünden mesaj göndererek,
    - Sermaye piyasası kurumlarında veya halka açık ortaklıklarda çalışıyorsanız kurumunuzun insan kaynakları yetkililerine ulaşarak,
    bildirebilirsiniz.

    6 - Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'nde (LSTS), “İş Bilgileri” ekranında yer alan bilgileri kendim doldurabilir miyim?

    Söz konusu “İş Bilgileri” ekranında yer alan bilgiler, sicil bildirimleri kapsamında sermaye piyasası kurumlarının veya halka açık ortaklıkların LSTS'de işlem yapma yetkilileri tarafından doldurulmaktadır. Kişiler kendi kullanıcı yetkileri ile bu alanda işlem yapamazlar.

    7 - Daha önce çalıştığım sermaye piyasası kurumu Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'nde iş bilgilerime ilişkin bir bildirimde bulunmamış, “Geçmiş İş Tecrübesi” başlığına geçmiş iş tecrübemi eklemek istiyorum. Ne yapmalıyım?

    Sermaye piyasası kurumları veya halka açık ortaklıklardaki geçmiş iş tecrübenizin LSTS’de yer alabilmesini teminen aşağıdaki belgelerle birlikte Kuruluşumuza başvurmanız gerekmektedir.
    - “Geçmiş İş Tecrübesi” başlığında geçmiş iş tecrübenizin yer almasını istediğinizi belirten bir dilekçe,
    - Çalışılan sermaye piyasası kurumlarından veya halka açık şirketlerden alınan ilgili görevde çalıştığınızı ve çalışma sürenize ilişkin hizmet belgesi/belgeleri,
    - SSK Sigortalı Hizmet Dökümü (İşyeri No'ları dilekçede ayrıca açıklanmalıdır.)

    8 - Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi’nde (LSTS) bulunan elektronik posta adresim değişti? Ne yapmam gerekiyor?

    LSTS’ye kendi kullanıcı bilgileriniz ile giriş yaparak “İletişim Bilgileri” başlığından elektronik posta adresinizi güncelleyebilirsiniz.

    9 - Evlendim/Boşandım soyadı değişikliğimi Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'nde (LSTS) nasıl güncelleyebilirim?

    Soyadı değişikliğine ilişkin güncellemeler Kuruluşumuz tarafından yapılmaktadır. Söz konusu talebinize ilişkin olarak aşağıda yer alan belgelerle Kuruluşumuza başvurmanız gerekmektedir.
    - Soyadı değişikliğinin güncellenmesi talebinin yer aldığı bir dilekçe,
    - Yeni Nüfus Cüzdanı fotokopisi

    10 - T.C. Kimlik Numaramın Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'nde hatalı olması nedeniyle sisteme giriş yapamıyorum. Ne yapmam gerekiyor?

    T.C. Kimlik Numarası değişikliğine ilişkin güncellemeler Kuruluşumuz tarafından yapılmaktadır. Söz konusu talebinize ilişkin olarak aşağıda yer alan belgelerle birlikte Kuruluşumuza başvurmanız gerekmektedir.

    - Dilekçe (Kimlik bilgilerin güncellenmesi talebinin yer aldığı)
    - Nüfus cüzdanı fotokopisi
    - http://tckimlik.nvi.gov.tr adresinden alınacak sorgulama sayfası örneği

    11 - “Şifremi Unuttum” başlığından yeni şifre almak istediğimde SPL sicil numarasını istiyor, bunu nereden öğrenebilirim?

    Yeni şifre alabilmek için SPL sicil numaranızı bilmeniz gerekmektedir. SPL sicil numaranızı öğrenebilmek için T.C Kimlik Numaranızın, ad ve soyadınızın yer aldığı talebinizi belirten elektronik postayı Kuruluşumuzun
    info@spl.com.tr adresine iletmeniz gerekmektedir. Yapılacak kontrolden sonra uygun bulunması halinde sicil numaranız tarafınıza bildirilecektir.

    12 - Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi’ne (LSTS) ilk defa giriş yapacağım. Şifremi nereden alacağım?

    LSTS’ye ilk kez giriş yapacak kişilerin şifre alabilmesi için LSTS ana giriş sayfasında bulunan “Yeni Şifre” başlığı altında yer alan bilgileri doldurmaları ve şifrelerini belirlemeleri gerekmektedir.

    13 - Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi'ne (LSTS) girmek isterken şifrem bloke olduğundan işlem yapamıyorum. Ne yapmalıyım?

    Şifrenin bloke olması durumunda T.C kimlik numaranızı, adınızı soyadınızı ve şifrenizin blokesinin kaldırılması talebini içeren dilekçenizi kimlik fotokopiniz ile birlikte Kuruluşumuza e-posta, faks, posta veya elden iletmeniz gerekmektedir. Söz konusu talep ulaştıktan sonra uzmanlarımızca yapılacak inceleme sonucunda uygun bulunanların şifre blokesi kaldırılacak olup tarafınıza bilgi verilecektir.

    14 - Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi (LSTS) ana sayfası “Yeni Şifre” sekmesinde yeni şifre oluştururken kişisel bilgilerim ile sistemdeki bilgilerim birbirini tutmadığı için hata mesajı alıyorum. Hatalı olan bilgileri sistemde değiştirmek için ne yapmalıyım?

    Söz konusu hata; yeni şifre alma adımı sırasında girilen bilgilerin LSTS’deki bilgilerle eşleşmemesi durumunda karşılaşılan bir durumdur.

    Söz konusu sorunun giderilebilmesi için kimlik bilgilerinizin güncellenmesi gerekmekte olup konuya ilişkin bir dilekçe ve ekinde nüfus cüzdanı fotokopinizin Kuruluşumuza e-posta, faks elden veya posta yoluyla iletilmesi gerekmektedir.

    15 - Sicil bilgilerime ilişkin olarak kamuya açık bilgi sorgulaması yapılabilmesi için daha önce “Evet” olarak tercihte bulunmuştum. Ancak tercihimi “Hayır” olarak değiştirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

    Söz konusu talebinize ilişkin değişiklik sadece Kuruluşumuz tarafından yapılabilmektedir. Sicil bilgilerinizin kamu ile paylaşılmaması yönündeki tercihinizi belirten ve ekinde nüfus cüzdanı fotokopisinin bulunduğu dilekçeyi e-posta, faks, elden veya posta yoluyla
     Kuruluşumuza iletmeniz gerekmektedir.

    Kuruluşumuza ulaşan dilekçe, incelenip uygun görüldükten sonra söz konusu tercihiniz doğrultusunda güncelleme yapılacaktır. 


    16 - Sicil numaramı almak istediğimde sistemde kayıtlı elektronik posta adresim güncel görünmemektedir. E-posta adresimi nasıl güncelleyebilirim?

    Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi üzerinde yer alan elektronik posta adresinizi değiştirmek istediğinizi belirten bir dilekçe ve ekinde nüfus cüzdanınızın fotokopisini Kuruluşumuza e-posta, faks, elden veya posta yoluyla iletmeniz gerekmektedir.

     

     

  • Lisans Başvurusundan Sonraki Sürece İlişkin Sorular

    1-Lisans belgesi başvurusunu nasıl yapabilirim?

    Lisans belgesini almak isteyen talep sahiplerinin; Kuruluşumuzun SPL  Başvuru Sistemi üzerinden lisans belgesi başvurusunda bulunarak lisans başvuru ücretini kredi kartı ile ödemeleri, ödeme sonrasında oluşturulan Başvuru Aday Beyan Formunun çıktısını alarak imzalamaları, nüfus cüzdanı fotokopisini ve e-Devlet üzerinden alacakları Mezun Belgesi'ni veya Mezun Belgesi'nin e-Devlet üzerinden temin edilememesi durumunda ise diplomalarının noter onaylı örneğini kargo, kurye, posta ile veya elden Kuruluşumuza teslim etmeleri gerekmektedir. 

     

    2 - Lisans belgemi benim yerime bir başkası kurumunuza gelip teslim alabilir mi?

     

    Lisans belgesini sizin adınıza bir başkasının elden teslim alabilmesi için tarafınızca imzalı bir dilekçenin Kuruluşumuza iletilmesi, dilekçede söz konusu talebin ifade edilmesi, lisans belgesini kimin alacağının açıkça belirtilmesi, teslim alacak kişiye ait nüfus cüzdanı fotokopisinin dilekçe ekinde yer alması gerekmektedir.

  • Lisans Belgesi Alındıktan Sonraki Sürece İlişkin Sorular

    1 - Lisans belgemi kaybettim. Ne yapmalıyım?   Aşağıdaki belgelerle Kuruluşumuza başvuruda bulunmanız gerekmektedir:

     

    1. Konuya ilişkin bir dilekçe
    2. Nüfus cüzdanı fotokopisi
    3. Lisans belgesinin kaybolduğuna ilişkin gazete ilanı (ulusal gazete ilanları geçerli olup, yerel gazetelere verilen ilanlar kabul edilmemektedir.)
    •  
    2 - Lisans belgesinin geçerlilik süresi var mıdır? Alınan bir lisans belgesi ömür boyu geçerli midir?  

    Sermaye Piyasası Kurulunun VII-128.7 sayılı Sermaye Piyasasında Faaliyette Bulunanlar İçin Lisanslama ve Sicil Tutmaya İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğinin (Tebliğ) “Lisans yenileme eğitimi” başlıklı 17’nci maddesinin 1’inci fıkrasında; Lisans sahibi olanlar her 3 yılda bir lisans yenileme eğitimlerine katılmak zorundadırlar.hükmü yer almakta olup aynı Tebliğ’in 18’nci maddesinin 1’inci fıkrasında ise “Zamanı geldiği halde lisans yenileme eğitimlerine katılmayanların lisansı askıya alınır. Lisansı askıya alınanlar lisans konusu faaliyette bulunamazlar. Yenileme eğitimlerine katılmak suretiyle askıya alınan lisans tekrar geçerli hale getirilir.” hükmü yer almaktadır.

     

    Anılan Tebliğ maddeleri uyarınca her 3 yılda bir lisans yenileme eğitimi alınması gerekmektedir. Yenileme eğitimleri hakkında detaylı bilgi almak için internet sayfamızın “Eğitim” başlığını inceleyebilirsiniz.

     

  • Lisanslama sınavları hakkındaki bilgilere nereden/nasıl ulaşabilirim?

    Kuruluşumuz internet sayfasından (http://www.spl.com.tr) “Sınavlar” başlığına tıklayarak sınavlar ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

    Ayrıca, sınavlara ilişkin sorular için Kuruluşumuzun;

    -       0850 532 3434 numaralı Uzman Danışma Hattı’na telefon açarak,

    -       info@spl.com.tr  adresine elektronik posta ileterek,

    -       www.spl.com.tr internet sayfamızın “İletişim” bölümünden mesaj göndererek

    bilgi alabilirsiniz.

  • Lisanslama sınavlarına nasıl başvurulur?

    Lisanslama sınavlarına başvuruların, ilan edilen başvuru süresi içerisinde Kuruluşumuzun SPL Başvuru Sistemi (SBS) (https://basvuru.spl.com.tr/) üzerinden gerçekleştirilmektedir. 

  • Lisanslama sınavlarına katılım için herhangi bir ön şart var mıdır?

    Lisanslama sınavlarına başvurmak için herhangi bir ön koşul bulunmamakla birlikte Sermaye Piyasası Kurulunun ilgili düzenlenmeleri uyarınca sınav başvurusu belirli süre için engellenen kişiler söz konusu süreler içerisinde başvuruda bulunamazlar.

  • Lisanslama Sınavları hangi illerde düzenlenmektedir?

    Lisanslama sınavları aşağıda sayılan illerde düzenlenmektedir.

    İstanbul (Anadolu ve Avrupa Yakası), Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Konya, Antalya, Samsun, Erzurum, Diyarbakır, Kayseri, Gaziantep.

  • Lisanslama sınav türleri nelerdir?

    Sermaye piyasası kurumlarında ve halka açık ortaklıklarda belirli unvan ve görevlerde çalışacak kişilerin unvan ve görevlerine göre sahip olmaları gereken lisanslara bağlı olarak 8 farklı lisanslama sınavı bulunmaktadır:

    1-     Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 1 Sınavı

    2-     Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 2 Sınavı

    3-     Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Sınavı

    4-     Türev Araçlar Sınavı

    5-     Kurumsal Yönetim Derecelendirme Sınavı

    6-     Kredi Derecelendirme Sınavı

    7-     Konut Değerleme Sınavı

    8-     Gayrimenkul Değerleme Sınavı

  • Lisanslama sınavları ücreti ne kadardır? Ödemeyi nereye yapmalıyım?

    Sınav ücretleri, başvurulan her bir sınav için alınmaktadır. Bir sınavda bir sınav konusu seçilse dahi bir tam sınav ücreti ödenir. İki tür sınav ücreti bulunmaktadır:
     

    1- Normal adaylar (Üniversite 4. sınıf öğrencisi olmayanlar) için 180 TL (KDV dahil) 

    2- Üniversite 4. sınıfta okuyan adaylar için 120 TL (KDV dahil)

    Sınav ücreti 
    ödemeleri 3D uyumlu kredi kartı veya banka kartı ile
    "SPL Başvuru Sistemi" üzerinden yapılması gerekmektedir.

  • Sınavlarda ders geçme notu ve başarı olmak için geçerli olan ortalama nedir?

    Sınavlarda başarılı sayılmak için başvurulan lisanslama sınavına ait sınav konularının her birinden 100 üzerinden en az 50 alınması ve ilgili lisanslama sınavına ait tüm sınav konularından alınan notların aritmetik ortalamasının en az 60 olması gerekmektedir.

  • Sınavlara kaç kere katılma hakkım bulunmaktadır?

    Sınavlara katılım ile ilgili sınırlama bulunmamaktadır. Ancak, iki sınav arasında en az 60 gün olması gerekmektedir. Bununla birlikte; son girilen sınavda alınan notlar geçerli sayılmaktadır. 

  • Sınav notları ne kadar süre geçerliliğini korumaktadır?

    21-22 Eylül 2013 tarihlerinde ve sonrasında düzenlenmiş sınavlarda başarılı olunan derslerin notları Kuruluşumuzca silinmeyecektir. İlk kez girilen sınavın tarihi ile lisans almaya hak kazanılan tarih arasında azami 3 yıl olması gerekmektedir. Daha önce başarılı olunan fakat üzerinden 3 yıl geçen sınav konularına ilişkin notların da ilgili yenileme eğitimlerine katılmak koşuluyla, yenileme eğitiminin geçerlilik süresi boyunca geçerliliği korunacaktır.

  • Sınavlarda alınan notlarda yuvarlama yapılmakta mıdır?

    İptal edilen soruların olması durumunda iptal edilen sorular dikkate alınmayacaktır. İptal edilmeyen sorular üzerinden yeniden hesaplama yapılarak alınan toplam puanlar oluşturulacaktır. Ancak, sınav başarı ortalamasında küsuratlar oluşabileceğinden, söz konusu küsuratlı rakamlar yuvarlanarak tama iblağ edilebilecektir.

  • Lisanslama sınavları ile ilgili alt konu başlıklarına nasıl ulaşabilirim?

    Sınav alt konu başlıklarına "Sınavlar" başlığı altında bulunan "Sınav Konuları ve Alt Konu Başlıkları" sayfasından ulaşabilirsiniz.

  • Geçmiş dönemlere ait lisanslama sınav sorularına nasıl ulaşabilirim?

    2002 Eylül - 2009 Eylül dönemleri arasında düzenlenen sınavların test kitaplarına Sermaye Piyasası Kurulunun http://www.spk.gov.tr internet sayfasında lisanslama sınavları başlığı altında yer alan “Lisanslama Sınav Soruları ve Cevap Anahtarları” başlığından ulaşabilirsiniz.

    2010-2014 dönemi lisanslama sınavlarına ait Lisanslama Sınav Soruları ve Cevap Anahtarlarına ise Kuruluşumuzun internet sayfasında yer alan "Sınavlar" başlığı altındaki "Geçmiş Dönem Lisanslama Sınavları" sayfasından ulaşabilirsiniz.

     

  • Sınav sonuçlarını nereden öğrenebilirim?

    SPL Başvuru Sistemi’nden (http://basvuru.spl.com.tr) sınav sonuçlarına ulaşabilirsiniz.

    Sınav sonuçları, posta yolu ile adayların adreslerine ayrıca gönderilmemektedir.

     

  • Sınav sonuçlarına itiraz edebilir miyim?

    Sınav sonuçlarına itiraz edebilirsiniz. Sınav sonuçlarının internette ilanını izleyen 15 iş günü içinde SPL Başvuru Sistemi’nde "Sonuç İtirazları" bölümünden 3D uyumlu kredi kartı veya banka kartı ile her bir sınav sonucu için 10 TL (On Türk Lirası KDV dâhil) yatırmak sureti ile elektronik ortamda yapılması gerekmektedir.

    Sınav sonucuna yapılan itiraz başvuruları, sınav sonucunda açıklanan puanın hesaplanmasında yanlışlık olup olmadığının tespiti amaçlı yapılmalıdır. Sınav sonucuna itiraz başvuruları içinde, soru itirazı içerikli başvuruların yer alması halinde soru itirazı başvuruları dikkate alınmayacaktır.

  • Sınav sorularına itiraz edebilir miyim?

    Sınavlarda sorulan soru ve cevap anahtarları yayımlanmadığından sınav soru itirazları kabul edilmemektedir. Ayrıca, sınav soru itirazlarını içeren elektronik posta, yazı vb. başvurular işleme alınmamaktadır.

     

    Bununla birlikte; soruların doğruluğu, sınav öncesinde olduğu gibi sınav sonrasında da incelenecek ve gerektiğinde iptal edilebilecektir.

  • Sınavlara not yükseltmek için girdiğinde hangi not geçerli olur?​

    Not yükseltmek veya geçerli not almak için aynı sınav konusuna birden fazla kere girilebilir. Bu durumda; girilen sınavlarda en son alınan not geçerlidir. Ancak, sınava başvurulduğu halde söz konusu dersin bulunduğu oturuma girilmemesi durumunda önceki not geçerliliğini korur.

     

  • Lisanslama sorularını kim hazırlar?

    Soruların hazırlatılarak soru bankasının oluşturulması, Sınav Kurulu’nun sorumluluğunda olup SPL gerekli yazılım ve teknik altyapıyı sağlamaktadır. Sorular; Sınav Kurulu tarafından belirlenen soru yazarları ve redaktörlere hazırlatılmakta ve Sınav Kurulu tarafından gözden geçirilerek sınavda sorulmaya hazır duruma getirilmektedir. Sorular; kağıt ortamında yapılan sınavlarda Anadolu Üniversitesi tarafından saklanmakta, elektronik ortamda yapılan sınavlarda şifreli olarak saklanmakta olup soru bankasına erişim Sınav Kurulu yetkisindedir.

     

  • 14 Ağustos 2014 tarihinde yürürlüğe giren VII-128.7 sayılı Tebliğde yeni tanımlanan lisans adlarına denk gelen eski lisansların değişim zorunluluğu bulunuyor mu?

    Eski tip lisansların yeni Tebliğ’de denk sayılan lisanslar ile değişim zorunluluğu bulunmamaktadır.

    Ancak, yeni lisans adı ile değişim yapmak isteyenlerin SPL Başvuru Sistemi (SBS) üzerinden denk gelen lisans adına başvuruda bulunması, değişim ücreti olan 50 TL’yi kredi kartı ile ödemesi, SBS’den alacakları lisans başvuru formunu ve eski lisansın aslını Kuruluşumuza elden veya posta yoluyla ulaştırmaları gerekmektedir.

  • Mevcut lisans adlarının ingilizce karşılıkları nedir?

    Lisans adlarının İngilizce karşılıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.
     

    Lisans Türü

    License Type

    Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 1 Lisansı

    Capital Market Activities Level 1 License

    Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 2 Lisansı

    Capital Market Activities Level 2 License

    Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı

    Capital Market Activities Level 3 License

    Türev Araçlar Lisansı

    Derivative Instruments License

    Kurumsal Yönetim Derecelendirme Lisansı

    Corporate Governance Rating License

    Kredi Derecelendirme Lisansı

    Credit Rating License

    Konut Değerleme Lisansı

    Residential Real Estate Appraisal License

    Gayrimenkul Değerleme Lisansı

    Real Estate Appraisal License

  • Yurt dışından alınan lisans belgeleri Türkiye'de geçerli midir?

    Sermaye Piyasasında Faaliyette Bulunanlar için Lisanslama ve Sicil Tutmaya İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğinin (VII -128.7) “Yabancı belgelerle çalışma hakkı” başlıklı 26’ncı maddesinin 1’inci fıkrası uyarınca yurt dışından alınan yabancı belgelerle sermaye piyasası kurumlarında ve halka açık ortaklıklarda lisansa tabi görevlerde çalışacak kişiler, yabancı uyruklu olmaları veya yurt dışında finansal piyasalar alanında en az 3 yıl çalıştıklarını tevsik etmeleri halinde, ilgili düzenlemelerde öngörülen diğer şartları taşımaları kaydıyla, sahip oldukları uluslararası geçerliliğe sahip aşağıdaki tabloda belirtilen lisanslar ile yine aşağıdaki tabloda belirtilen Kurul lisanslarını gerektiren unvan ve pozisyonlarda görev alabilirler. Benzer yabancı belgeler Kurulca değerlendirilir ve bunlarla ilgili görev alma hakları ilan edilir.


    Ek-2
    Yabancı Belgelerle Çalışma Hakkı

       

    Yabancı Belgeler Çalışılabilecek Unvan ve Görevler
    The Chartered Financial Analyst Level 1 Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 1 Lisansı aranan unvan ve görevler
    The Chartered Financial Analyst Level 2 Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 2 Lisansı aranan unvan ve görevler
    The Chartered Financial Analyst Level 3 Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı ve/veya Türev Araçlar Lisansı aranan unvan ve görevler
    General Securities Representative Examination (Series7) Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 1 Lisansı aranan unvan ve görevler
    Chartered Institute for Securities and Investment Level2 Award in Fundamentals of Financial Services Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 1 Lisansı aranan unvan ve görevler
    Chartered Institute for Securities and Investment Level3 Certificate in Investment Operations Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 2 Lisansı aranan unvan ve görevler
    Chartered Institute for Securities and Investment Level3 Certificate in Investments (Securities and FinancialDerivatives) Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı ve/veya Türev Araçlar Lisansı aranan unvan ve görevler

     
     

  0 850 532 34 34  |  info@spl.com.tr
©2017 - Her Hakkı Saklıdır. Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu A.Ş.